Editura Nemira susţine realizarea celui mai mare sondaj online de opinie cu privire la cunoaşterea profilului cititorului autohton de carte. Această campanie de sondare a opiniei publice este organizată de Revista online SemneBune.ro şi se desfăşoară în perioada 15 iulie – 15 septembrie 2012. Chestionarul se găseşte pe semnebune.ro şi nu sunt necesare decât aproximativ cinci minute pentru a fi completat.
Rostul sondajului este de a oferi un răspuns întemeiat la întrebarea: ce fel de cititori sunt românii? Prin evaluarea criteriilor de lectură, a preferinţelor de genuri sau stiluri literare, dar şi a timpului dedicat cărţilor de către români, acest sondaj speră să ofere un profil cât mai complex al cititorului autohton, utilizator de internet. Intenţia proiectului SemneBune este de a menţine activ publicul cititor fervent şi de a oferi, totodată, editurilor din România informaţii relevante despre publicul lor.
Miza cea mai importantă a proiectului este, aşadar, de a cunoaşte profilul cititorilor români şi de a le veni în întâmpinare, oferindu-le produse şi servicii culturale de calitate. Pentru ca acest sondaj să fie interactiv, revista SemneBune.ro va trage la sorţi, săptămânal, un câştigător dintre respondenţi, iar editurile partenere îl premiază pentru pro-activitate şi interes cu un set de 5 cărti.
Înfiinţată în 1991, Editura Nemira este una dintre primele edituri particulare din Romania care şi-a câştigat notorietatea printre cititori prin rafinament, prin valoarea autorilor publicaţi, prin modernitate şi deschidere. Dacă iniţial Nemira a fost identificată cu literatura science-fiction, prin colecţia Nautilus, atât de bine primită de cititori, ulterior, şi-a sporit semnificaţia, impunându-se cu noi produse editoriale. Printr-un program amplu materializat în sute de titluri de certă valoare, totalizând zeci de mii de exemplare, Nemira a îmbogăţit patrimoniul cultural şi spiritual al României.
Atragerea unor autori de prestigiu, publicarea scrierilor unor nume mari din literatura universală, închegarea unui corp redacţional de elită şi consecvenţa în urmărirea unui program editorial elevat au condus la realizarea unor cărţi de înaltă ţinută intelectuală şi de o reală frumuseţe grafică: romane science-fiction, suspans, lucrări de eseistică şi filosofie, literatură universală, istorie, politică, religie, dicţionare, cărţi practice, cărţi pentru copii etc. Autori celebri au fost publicati pentru prima data la Nemira: Stephen King, Frank Herbert, Isaac Asimov, George R.R. Martin, Philip K. Dick, Orson Scott Card, dar si Roger Caillois, Rene Girard etc. Colecţiile editurii sunt binecunoscute: Babel, Nautilus, Suspans, Bonton, Yorick, Byzantivm, Biblioteca de Politica, Biblioteca de Istorie, Biblioteca de Psihologie etc.
Librărie virtuală Nemira, trei librării Nemira în Bucureşti, o librărie Nemira la Iaşi, librării pe timpul verii la mare şi în diverse centre turistice, reţea de distribuţie în întreaga ţară, newsletter saptămânal către mii de abonaţi, primele cărţi în format electronic de pe piaţa românească, comunităţi de cititori în mediul online, o vastă paletă de site-uri, Nemiramedia.ro, toate acestea completează imaginea unei edituri moderne, căreia îi pasă de cititorii săi şi este mereu pregătită să ţină pasul cu vremurile.
Prin încurajarea acestui sondaj de opinie publică privitoare la obiceiurile de lectură, editura Nemira vrea să asculte vocea publicului şi să-i cunoască mai bine preferinţele şi aşteptările. Totodată, această campanie are şi rostul de a spori numărul celor care descoperă plăcerea şi beneficiile lecturii.
Nemira, plăcerea lecturii
Tweet
dragut, l-am completat. Sa speram ca va avea ceva efecte pe termen mediu si lung.