Literatura în era digitală

Târgul de Carte de la Frankfurt adună anual peste 200.000 de profesioniști din lumea editurilor, agențiilor și companiilor direct interesate de dezvoltarea serviciilor de publicare. Anul acesta accentul pare să fi fost pus pe tehnologia digitală, din moment ce statisticile arată că piața de e-book este în continuă expansiune, depășind-o pe cea de carte tipărită.

Platformele online consacrate, cum este Amazon, au lansat o serie de noutăți pentru scriitorii interesați de posibilitatea de a se auto-publica. De asemenea, edituri celebre, printre care se numără Penguin sau Goldman Verlag, au încheiat contracte cu autori auto-publicați.

Printre noutăți se numără și lansarea a trei noi platforme online care duc cu un pas mai departe conceptul de promovare și vânzare de carte. Chiar dacă sunt încă la început, toate cele trei start-up-uri promit inovații spectaculoase care să le fie de ajutor scriitorilor și editurilor deopotrivă.

Un subiect intens discutat anul acesta a fost și utilizarea telefonului mobil ca și suport pentru e-books. Interesul pentru această formă de lectură pare foarte scăzut momentan în prezent, dar specialiștii prezenți la târg au afirmat că piața există și că poate fi exploatată cu succes în viitor.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.