Ne propunem ca noua colectie sa reuneasca cele mai bune carti (normal, din punctul nostru de vedere) despre site-uri, blogging, retele sociale, despre impactul noilor tehnologii de comunicare asupra radioului, televiziunii, ziarelor si ce o sa se mai intample in domeniu, adica in New Media.
La inceputul anilor ’90, cand sintagma “new media” devine populara, aceasta desemna aparitia softului educativ, a jocurilor si aplicatiilor interactive pe suport CD-ROM. La noi, toate astea s-au intamplat prin ’98, atunci am cautat primul cuvant intr-un dictionar digital, ceea ce pentru un lenes ca mine a fost o revelatie.
Odata cu raspandirea internetului, sintagma isi schimba sensul. Ea desemneaza acum tehnologiile implicate in comunicarea de la utilizator(i) la utilizator(i), spre deosebire de old media, unde comunicarea se face de la unul la mai multi. Cuvantul-cheie devine interactivitate, iar continutul este al utilizatorilor (nu chiar intotdeauna :)) Insa in colectie nu se vor gasi doar carti despre internet, ci si despre tehnologii care implica genul de comunicare descris mai sus.
Ne propunem ca fiecare carte aparuta sa devina un instrument de lucru util pentru incepatori, profesionisti sau antreprenori. Nu sunt carti care va ajuta sa descoperiti cat de buni puteti deveni peste noapte, nu sunt carti care sa va arate cum sa castigati un milion de euro intr-un an si alte bazaconii de-astea. Dar sunt carti care insumeaza experiente de lucru si concluzii ale celor care au reusit ce si-au propus. Este un gen de informatie pe care nu o gasesti usor online sau nu o gaseti deloc pe web, chiar daca multi dintre autori au bloguri si conturi foarte urmarite pe retelele de social network.
Debutul colectiei il reprezinta “Conversatii libere“, (Naked Conversation – how blogs are changing the way businesses talk with customers ), scrisa de Robert Scoble si Israel Shel. Primul a devenit celebru dupa ce s-a ocupat de blogul video al celor de la Microsoft. Acum se ocupa de alte lucruri frumoase la Fast Company TV (propriul canal, scobleizer-tv) unde cuvintele- cheie sunt inovatie, web 2.0, social-networking. Israel Shel este recunoscut pentru simtul sau de a recunoaste noi tehnologii de succes (este consultant pentru Society for New Media Research) si videoreporter pentru Fast Company.com.
Cartea are un scop foarte practic si limpede, se observa din titlul original: isi propune, prin exemple si observatii pragmatice, sa arate cum blogurile pot ajuta companiile mici (dar si cele mari) sa mentina o legatura mai buna cu clientii lor, imbunatatindu-si astfel produsele si serviciile. Cartea aduce la indemana strategiile necesare pentru a putea deveni un blogger si un marketer inteligent, cu conditia sa accepti sa intri in conversatie. Pentru ca, asa cum spun autorii,
“Noi credem in viziunea unei zile in viitorul apropiat, cand companiile care nu fac blogging vor fi privite cu suspiciune si oamenii se vor intreba despre aceste companii daca au ceva de ascuns sau daca proprietarilor lor le pasa despre ce au de spus clientii .“
Cam atat despre colectie si carte. In foto sunt autorii cu varianta in limba engleza a cartii, aparuta in ianuarie 2006.
Din 15 iulie, cartea va fi in librarii si in libraria online. Lectura placuta!
Tweet
Felicitari!
Desi cei care sunt interesati de aceasta carte cred ca o citesc (au citit-o) in engleza, e o initiativa buna si sunt bucuroasa sa vad ca tocmai voi care v-ati facut blog de editura si ati integrat si bloguri de nisa initiati aceasta colectie.
Silviu o sa iti trimit o lista de carti ca si sugestii pe care as vrea sa le vad in rafturi si sa le recomand celor interesati de mediul online si “new media” :).
Suna bine, arata bine. 🙂 Succes
@Adriana. Asteptam lista de propuneri si multumim de felicitari.
@Andrei. Multumim, sper sa si se citeasca bine 🙂
e greu de facut o astfel de colectie in romania, in conditiile in care in industrie schimbarile sunt majore odata la doi trei ani. Practic o carte ar trebui scoasa maxim la un an de la aparitia ei in engleza.
ideal ar fi ca un cunoscator al industriei sa aleaga cartea cu fler (stie ca va avea succes) si sa o propuna in trei luni de la aparitia editiei originale.
Acum deja sunt voci in state care spun ca bloggingul e mort. unii au inceput sa-si inchida si blogurile. dar in romania mai merge…
Cei care au inceput sa isi inchida blogurile (ma gandesc ca te referi la Calacanis, eu de altul nu stiu), o fac din cu totul alte motive, in niciun caz fiindca bloggingul ar fi mort.
@Vip. In mediul online apar rapid noi tehnologii care sustin noi modalitati de comunicare. Twitter este un exemplu reusit de micro-blogging.
Insa trebuie sa treaca ceva timp pentru ca din multimea de noi platforme si solutii oferite sa vedem ce va avea succes
Bloggingul nu va ajunge desuet dar motivele pentru care se vor mentine si deschide noi bloguri vor fi diferite fata de cele din prezent.
Este evident ca pentru cine vrea sa comunice mai rapid si mai targetat exista azi solutii mai bune decat blogul.
Aici un articol cu cateva pareri zic eu ok.
http://novaspivack.typepad.com/nova_spivacks_weblog/2008/07/blogging-is-dea.html
[…] Recunosc, pe mine m-a prins acest volum, mai ales ca nu abunda in informatii tehnice propriu-zise, c… […]
Cu siguranta este o colectie interesanta.Succes in continuare.