New Media – O noua colectie Nemira

new media

Ne propunem ca noua colectie sa reuneasca cele mai bune carti (normal, din punctul nostru de vedere) despre site-uri, blogging, retele sociale, despre impactul noilor tehnologii de comunicare asupra radioului, televiziunii, ziarelor si ce o sa se mai intample in domeniu, adica in New Media.

La inceputul anilor ’90, cand sintagma “new media” devine populara, aceasta desemna aparitia softului educativ, a jocurilor si aplicatiilor interactive pe suport CD-ROM. La noi, toate astea s-au intamplat prin ’98, atunci am cautat primul cuvant intr-un dictionar digital, ceea ce pentru un lenes ca mine a fost o revelatie.

Odata cu raspandirea internetului, sintagma isi schimba sensul. Ea desemneaza acum tehnologiile implicate in comunicarea de la utilizator(i) la utilizator(i), spre deosebire de old media, unde comunicarea se face de la unul la mai multi. Cuvantul-cheie devine interactivitate, iar continutul este al utilizatorilor (nu chiar intotdeauna :)) Insa in colectie nu se vor gasi doar carti despre internet, ci si despre tehnologii care implica genul de comunicare descris mai sus.

Ne propunem ca fiecare carte aparuta sa devina un instrument de lucru util pentru incepatori, profesionisti sau antreprenori. Nu sunt carti care va ajuta sa descoperiti cat de buni puteti deveni peste noapte, nu sunt carti care sa va arate cum sa castigati un milion de euro intr-un an si alte bazaconii de-astea. Dar sunt carti care insumeaza experiente de lucru si concluzii ale celor care au reusit ce si-au propus. Este un gen de informatie pe care nu o gasesti usor online sau nu o gaseti deloc pe web, chiar daca multi dintre autori au bloguri si conturi foarte urmarite pe retelele de social network.

naked conversationDebutul colectiei il reprezinta “Conversatii libere“, (Naked Conversation – how blogs are changing the way businesses talk with customers ), scrisa de Robert Scoble si Israel Shel. Primul a devenit celebru dupa ce s-a ocupat de blogul video al celor de la Microsoft. Acum se ocupa de alte lucruri frumoase la Fast Company TV (propriul canal, scobleizer-tv) unde cuvintele- cheie sunt inovatie, web 2.0, social-networking. Israel Shel este recunoscut pentru simtul sau de a recunoaste noi tehnologii de succes (este consultant pentru Society for New Media Research) si videoreporter pentru Fast Company.com.

Cartea are un scop foarte practic si limpede, se observa din titlul original: isi propune, prin exemple si observatii pragmatice, sa arate cum blogurile pot ajuta companiile mici (dar si cele mari) sa mentina o legatura mai buna cu clientii lor, imbunatatindu-si astfel produsele si serviciile. Cartea aduce la indemana strategiile necesare pentru a putea deveni un blogger si un marketer inteligent, cu conditia sa accepti sa intri in conversatie. Pentru ca, asa cum spun autorii,

Noi credem in viziunea unei zile in viitorul apropiat, cand companiile care nu fac blogging vor fi privite cu suspiciune si oamenii se vor intreba despre aceste companii daca au ceva de ascuns sau daca proprietarilor lor le pasa despre ce au de spus clientii .

Cam atat despre colectie si carte. In foto sunt autorii cu varianta in limba engleza a cartii, aparuta in ianuarie 2006.

Din 15 iulie, cartea va fi in librarii si in libraria online. Lectura placuta!

8 Commentarii

  1. Andrei Rosca 14/07/2008 Reply
  2. Silviu Toma 14/07/2008 Reply
  3. vip 15/07/2008 Reply
  4. Andrei Rosca 15/07/2008 Reply
  5. Silviu Toma 15/07/2008 Reply
  6. Anunturi 20/04/2009 Reply

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.