Ce și cum vom mai citi peste 10 ani?

În situația în care puțini sunt românii care s-au adaptat în prezent la cititul presei online, va fi o adevărată provocare pentru noi toți să ținem ritmul cu schimbările ce se produc constant în media.

Mai mult decât atât, se crede că de acum în 10 ani vom ajunge să citim ştirile chiar de pe mai multe suporturi ca până acum! Așadar, să vedem care sunt cele 5 branduri și produse media nominalizate de Business Insider să existe și peste un deceniu.

Aceste schimbări presupun, de fapt, că va trebui să ne adaptăm fluxurilor de ştiri care vor fi distribuite de o agenţie de profil sau chiar de o reţea socială. O veste bună este că viitorul print-ului nu este pe atât de sumbru cum se credea la începutul anului. Chiar dacă mulţi s-au grăbit să anunţe moartea sa, cei de la Business Insider nominalizează ziarul New York Times printre brandurile media care vor exista şi peste 10 ani.

Din păcate, motivul deciziei nu este acela din dragoste pentru ceea ce înseamnă știrea pe suport fizic sau răsfoitul paginilor de ziar, ci pentru că numele şi produsul în sine sunt pur şi simplu prea valoroase pentru a dispărea complet. Așadar, ca în cazul multor publicații probabil, structura redacţiei va fi diferită și cu mult mai puţini angajaţi.

Printre suporturile media care vor distribui ştirile şi peste 10 ani se numără și reţeaua de micro-blogging Twitter. Platforma are un rol tot mai important în relatarea evenimentelor de la faţa locului, utilizatorii putând încărca poze şi înregistrări direct. Un exemplu potrivit este legendara poză cu avionul prăbușit în SUA, în lacul Hudson, care a făcut înconjurul lumii sau înclinația serviciului de a susține libertatea de exprimare, precum în cazul protestelor violente de la Tottenham, de sâmbătă.

De pe incont.ro aflăm că și Google va continua să influențeze peisajul media în anii ce vor urma. Platforma de știri special dedicată acestui lucru, Google News, va fi integrată cu siguranță în noua rețea socială, Google+. Nu vom fi surprinși deloc de audiența tot mai mare la care va avea acces.

Următoarea “nominalizare” este o altă rețea socială, de data aceasta Facebook, care este deja una dintre cele mai importante platforme de distribuție a informațiilor. Cu 750 de milioane de utilizatori, serviciul va oferi pe viitor știri și informații relevante pentru fiecare internaut, în funcție de interesele și de zona în care locuiește.

Ultima pe listă este agenția de știri Bloomberg, care nu își va pierde nici ea din relevanță, atât timp cât va difuza informații de business mai bune decât cele ale competitorilor și se va dezvolta și în mediul digital, lucru pe care deja îl are în plan.

Din fericire, până peste 10 ani avem tot timpul să ne acomodăm cu noile tendințe în materie de suporturi și produse media, cu fluxul imens de informații de pe internet sau telefon și cu cititul cărților electronice de pe E-book reader sau iPad.

3 Commentarii

  1. razvan 13/08/2011 Reply
    • Andreea (Nemira) 18/08/2011 Reply
  2. razvan 29/08/2011 Reply

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *