Ieri am participat in forta la avanpremiera filmului Numarul Patru, ecranizarea romanului omonim al autorilor ce scriu sub pseudonimul Pittacus Lore, in traducerea Anei-Veronica Mircea.
La premiera au participat si castigatorii concursului organizat pe Facebook cu ocazia acestui eveniment, iar Nemira a oferit mai bine de o suta de carti celor prezenti. Filmul, productie Disney, este o ecranizare a romanului “Eu sunt numarul patru” si umple un vid creat de iminenta disparitie a unor serii celebre precum Harry Potter (inevitabila confruntare cu inamicul sau Voldemort este chiar dupa colt) si a interminabilelor filme Twilight.
Adevarat este ca au existat mai multe incercari de a astupa golul creat in piata de film odata cu disparitia acestor doua serii: Percy Jackson (5 carti in serie si mai multe titluri corelate) sau Cirque du Freak (seria are 12 carti) dar spre deosebire de acestea, “Eu sunt numarul patru” este un singur titlu ce asteapta continuare in a doua jumatate a acestui an. Ce ne spune asta? Pentru inceput ca exista o determinare puternica de a crea o serie de succes si de a alatura acest titlu mainstream-ului. Mai apoi, eu m-as astepta la o serie lunga de carti foarte relevanta pentru domeniu, asa ca fanii genului vor fi incantati.
Pe langa vizionarea filmului, un moment cu totul aparte l-a constituit distribuirea biscuitilor in forma cifrei patru.
Tweet
N-am inteles de ce faptul ca e vorba de o singura carte “ne spune” ca exista vreo determinare de a alatura aceasta carte mainstream-ului. Si ce legatura are determinarea cu seria de succes? Determinarea cui? A marketing-ului unor companii? Cum ramane cu valoarea cartii sau a filmului?
Si daca noua serie e numarul 4, care e numarul 3, dupa Harry Potter si Twilight (chiar sunt comparabile acestea doua)?
Pentru ca a aparut un film care are final (mai mult decat) deschis si care se misca pe o nisa despre care am spus deja ca are cerere dar ramane fara oferta. Mie lucrurile acestea imi spun destul de multe despre strategia de marketing (si despre asta vorbeam in post) dar si despre produsul respectiv.
“Determinarea cui? A marketingului?” Urmaream zilele trecute un comediant care si-a bazat intregul program pe glume la adresa oamenilor care fac marketing si a rautatii lor ascunse. Poate asa uita lumea ca deciziile de marketing sunt luate ca orice alta decizie intr-o companie si ca valoarea unui produs sporeste infinit castigul rezultat dintr-o campanie buna de marketing. Case in point: Harry Potter (absolut comparabil cu Twilight in opinia mea: acelasi segment de varsta, venit, stil, cota de piata, deszvoltare a produsului, etc) este un produs excelent ce a fost vandut incredibil de bine in intreaga lume.
Marketing bun nu inseamna calitate proasta.
[…] de perle al bunicii. Observator cultural, nr. 563, 18 februarie 2011 Nemira Blog. Ionuț – Eu sînt numarul patru – De acum și în cinematografe Horia Nicola Ursu. Însemnări din colțu hărții. Mai sînt cîteva ore… Observator cultural. […]
Off topic:A trecut mai bine de o luna de cind am cerut un card Prieten Nemira si n-am primit nimic(nici raspuns,nici card!).Pacat,pina la plecarea lui Vlad se acorda o mai mare atentie intrebarilor puse pe blog.
Nu, marketing bun nu inseamna calitate proasta. Dar cand cineva vorbeste de relevanta, determinare, gol pe piata si de a alatura un titlu mainstream-ului… asta nu prea suna la fel ca “am vazut un film superb! am citit o carte excelenta! de-abia astept sa vad continuarea! etc”
Suna mai mult a bani pompati in publicitate.
Case in point: Cartea cimitirului, publicata chiar de Nemira si adusa pe piata cu mult tam-tam ca o capodopera, o noua Carte a junglei, nici mai mult, nici mai putin. Si cu ceva premii la activ, de asemenea, ce gluma proasta!
Doru,
Eu am primit astazi cardul prin curier. Totusi nu am inteles ce pot sa fac cu el. Este pentru o reducere de 20% dar nu am inteles daca reducerea se aplica la pretul intreg al cartii sau se aplica pe comanda (care poate contine carti la pret redus, Nemira nu cred ca a avut vreo saptamana fara reducere de minim 15% anul acesta)