Românul s-a născut poet!


Sursa: claremackenzie.com

Sau așa susținea Vasile Alecsandri cândva. De fapt, și mie îmi place să cred că mulți dintre noi au înclinație spre domeniul artistic, literar. Nu avem doar poeți mari, ci și scriitori excepționali, mulți dintre ei încă fără sprijinul și notorietatea pe care le merită. Iar în ziua de azi, dacă nu exiști în online, riști să pornești mult mai greu pe drumul spre recunoașterea ta drept (proaspăt) scriitor.

Fiindcă mă pasionează acest domeniu numit Social Media, caut și citesc zilnic bloguri, news feed-uri și cât mai mult din tot ce-mi pică în brațe. Astfel, am dat și peste acest articol, intitulat “20 Social Media Tips for Writers“. Mi-aduc aminte de un prieten cititor al blogului Nemira.ro care, într-un comentariu lăsat de el, a vorbit puțin despre faptul că scrie și că a și câștigat niște premii. Mi se pare formidabil acest lucru și de aceea am speranța că sunt și vor mai fi mulți alții ca și el.

Vi le voi prezenta pe scurt pe cele mai eficiente și specifice dintre cele 20 enumerate acolo. Așadar, un prim lucru de care trebuie să țineți cont atunci când vreți să vă formați un renume (și) în online, este să nu vă construiți numele profilului folosind și cuvintele “scriitor” sau “poet”. Riscați să păreți neprofesioniști sau chiar să nu fiți luați în serios dacă lumea va interacționa cu “Scriitorul X.Y.”.

Un al doilea sfat, preluat de pe acest blog al unei comunități de femei scriitoare, este să vă completați cu date reale și cât mai întregime profilul (fie că este vorba de Twitter, LinkedIn sau chiar Facebook). Oamenii simt nevoia să aibă încredere în persoana pe care o vor urmări/citi, cu care vor stabili o legătură în mediul online. Este bine să arătați că nu aveți nimic de ascuns și să scrieți despre experiența voastră profesională, despre domeniile de interes și așa mai departe. De asemenea, nu uitați să includeți și o poză cu voi cât mai profesionistă!

O altă recomandare este să vă orientați către un domeniu de discuție specializat, preferabil cel comun cărții la care lucrați sau pe care ați terminat-o deja. Dacă scrieți despre acele lucruri de care sunteți pasionați, veți atrage persoane cu aceleași interese ca și voi. Nu evitați să interacționați, să purtați conversații reale și să “share-uiți” cât mai multe informații utile. Atâta timp cât nu exagerați cu mesajele, ajungând la spam, și nu deveniți ușor-ușor un “agent sub acoperire” care încearcă de fapt doar să vândă, în cel mai scurt timp vă veți forma propria voastră comunitate!

Nu în ultimul rând, nu uitați să vă bucurați, fără să ascundeți entuziasmul natural, atunci când se vi întâmplă un lucru bun pentru cariera voastră de scriitori sau poeți. Lăsați-i și pe ceilalți să se bucure împreună cu voi de cel mai recent succes sau realizare!

Deși sunt lucruri mărunte, ele contează într-o măsură mult mai mare decât vă închipuiți, atunci când sunt folosite împreună. Iar în cazul în care cunoașteți deja aceste “reguli de bună purtare”, m-ar bucura foarte mult să știu că măcar o parte dintre cei care au citit aceste rânduri se vor îndrepta și către Social Media, folosindu-l drept canal de promovare.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.