SRSFF își continuă seria de antologii tematice, strângând – prin efortul meritoriu al Antuzei Genescu – texte ale unor membri ai SRSFF și ale unor autori independenți.
Se remarcă fără nici un efort nivelul calitativ ridicat al textelor. Sigur, nu avem de-a face cu produse revoluționare ale genului, dar ni s-au oferit povești bine scrise și cu idei demne de a fi apreciate.
Pentru început, trebuie să remarcăm că poveștile respective respectă – involuntar – două reguli autoimpuse: autorii cu experiență au încercat să inventeze povești diferite de ceea ce se așteaptă toată lumea să conțină o antologie despre călătoria în timp, în timp ce aceia mai începători (dacă Ștefana Czeller sau Ioana Vișan pot fi considerate mai începătoare) au încercat, dimpotrivă, să se apropie de ceea ce au considerat ei că ar reprezenta canonul unor asemenea texte. Rezultatul este interesant – toate textele sunt bune, au caracteristici originale, chiar dacă nivelul de originalitate diferă de la poveste la poveste. E un volum care merită citit cu atenție.
Poporul pierdut, de Mircea Liviu Goga, mi se pare povestea cea mai originală cea care m-a impresionat cel mai mult, un text inteligent, care scoate din nou la iveală interesul autorului pentru metafizică.. Aproape la fel de mult m-a plăcut – și m-a surprins plăcut – Incidentul zero, de Silviu Genescu, cu elemente hard foarte interesante.
Cristian-Mihail Teodorescu își continuă seria de autobiografii sarcastice cu Transparenți și supraconductori, iar Sergiu Someșan ne oferă o poveste satirică în Ultimul reportaj.
Cronogeneza lui George Lazăr și Factorul Omega de Aurel Cărășel sunt două povești excelente, pe care le-am citit cu multă plăcere. Experiența autorilor – și talentul lor – și-au spus și de data asta cuvântul.
Citeşte continuarea pe Revista Nautilus.
Autor: Liviu Radu
Tweet