Plăcerea lecturii de 32 ani – povestea pasiunii pentru carte – vezi timeline-ul aici.
În 1991, când societatea de-abia se trezea la viața în libertate de după Revoluție, Valentin Nicolau a avut curajul să intre pe piața editorială din România cu o editură privată: Nemira, numită după un munte din Carpații Orientali.
Prima carte publicată a fost clasicul Monte Cassino, de Sven Hassel, și s-a vândut în sute de mii de exemplare, mai multe decât putea visa. Urcarea muntelului metaforic începea.
Misiunea de atunci și de acum este să aducem povești puternice și idei provocatoare, să traducem cei mai populari și curajoși scriitori din lume, să promovăm generațiile noi de scriitori români. Totul sub aceeași linie roșie: Plăcerea lecturii. Deoarece credem cu tărie că literatura și educația modelează vieți, că libertatea de gândire și empatia sunt soluțiile pentru un viitor mai bun.
Nemira s-a consacrat pe piață cu primele cărți clasice de science fiction traduse în română: Visează androizii oi electrice, de Philip K Dick și seria Dune, de Frank Herbert, primele romane de Stephen King publicate în română, care au introdus generații întregi în aceste genuri care deschid mintea spre toate posibilitățile universului.
În paralel, Nemira a publicat mari autori străini foarte diverși precum John Kennedy Toole, Paulo Coelho sau Pascal Bruckner, iar astăzi, în colecțiile Babel și Damen Tango, sunt publicați autori premiați din toată lumea precum: Julian Barnes, Jhumpa Lahiri, Dinah Jefferies, Amor Towles, Linda Holmes, Tahar Ben Jelloun, Margaret Atwood și mulți alții.
Încă din 1994, Nemira a publicat și autori români, debutați aici și apoi consacrați cultural, ca Horia Roman Patapievici, Ioan Petru Culianu, Radu Aldulescu și mulți alții. Direcție continuată de-a lungul timpului și consolidată cu două colecții dedicate, n’autor pentru proză și Vorpal pentru poezie.
Până în anii 2000, Nemira avea mai multe direcții editoriale care răspundeau pasiunii pentru lectură a cititorilor de toate vârstele, inclusiv pentru cei mici cu editura Nemi pentru copii, unde publică scriitori străini consacrați și scriitori români precum Cristina Andone sau Simona Antonescu.
În 2009, Nemira a fost prima editură care a lansat e-Books în limba română pe piața din România.
În 2018, direcția editorială science fiction, fantasy și thriller e introdusă sub umbrela imprintului ARMADA, unde sunt publicați cei mai importanți scriitori ai momentului: George R.R. Martin, Stephen King, Suzanne Collins, Andrzej Sapkowski și Diana Gabaldon sau clasici precum Frații Strugațki și Ursula K. Le Guin.
În 2021, se extinde planșa editorială cu imprintul de non-ficțiune, Orion, care are cei mai pragmatici autori ai momentului: Trevor Noah, Karen Armstrong, Abigail Tucker, Marius Constantinescu, Alberto Manguel și mulți alții.
În 2022, Nemira lansează primul imprint de manga în limba română, NEZUMI, începând cu seriile Mireasa Străvechiului Mag și Regatele Ruinei, continuând să aducă cele mai mari și iubite titluri manga pentru cititori, precum Attack on Titan, Tokyo Revengers, Your Lie in April și Witch Hat Atelier. (2023)
Nemira lansează în 2022, alături de agenția Saatchi & Saatchi and The Geeks, o campanie națională de promovare a cititului, Bookvertising, care a fost distinsă în decursul vremii cu premii naționale și internaționale. A primit 3 premii la Internetics, cel mai important festival de marketing și publicitate online din România: GOLD la categoria SOCIAL MEDIA și Social Media Special Mechanics și SILVER la COMMUNITIES // Brand Associated Communities & Internetics Digital for Good, precum și Premiul de excelență GastroArt.
De asemenea, în toamna lui 2022, Nemira lansează cartea Un basm, de Stephen King, concomitent cu publicarea ediției internaționale.
Portofoliul imprintului Orion se îmbogățește cu o nouă autoare, Brianna Wiest, care deschide direcția editorială pentru dezvoltare personală cu titlurile Tu ești muntele (2022) și 101 eseuri care îți vor schimba modul de a gândi. (2023)
La începutul lui 2023, Nemira publică cartea Prințului Harry, duce de Sussex, Rezervă, care devine cea mai rapid vândută carte de non-ficțiune din toate timpurile și care intră în Guiness World Records.
În aprilie 2023, colecția de literatură română contemporană n’autor, coordonată de Eli Bădică, sărbătorește 5 ani.
Campania de promovare a cititului Bookvertising este premiată național și internațional: 3 premii câștigate la EFFIE AWARDS ROMÂNIA: GOLD, la categoria „Other products & Services”, BRONZE, la categoria „Branded utility”, SILVER, la categoria „Marketing disruptors”; 2 trofee de aur la gala IAB Mixx Awards Europe de la Madrid pentru campania Bookvertising la categoriile Social Media și Campaign Effectiveness și este nominalizată la New York Festival 2023, la categoria Avant-Garde/Innovative: Social Media.
Povestea Nemira nu înseamnă doar viziunea editorială și munca întregii echipe, cealaltă jumătate a poveștii e țesută în fiecare zi de cititorii noștri, strânși în comunitățile din grupurile de social media, de la care primim mereu impresii de lectură, poze, întrebări. Interacțiunea dintre editură și cititorii săi, prin intermediul cărților, completează o poveste de 32 de ani și ne oferă speranță pentru următorii 32 de ani în care ne propunem să îi ținem aproape și să îi surprindem constant.
De aceea în ultimii ani, Nemira a desfășurat multe campanii pentru cititori și lectură: campania video de încurajare a lecturii „Hai, citește”, Bursa de cititor Nemira (cărți pe viață pentru elevi), campania „Prima mea carte”, podcastul Books are magic, campania Citește-i zilnic copilului tău, de la Editura Nemi și Bookvertising, o campanie la scală largă pentru promovarea cititului.
Le mulțumim cititorilor că ne sunt aproape și le promitem să le fim alături încă 32 de ani de acum înainte, aducând în viețile lor plăcerea lecturii.
Tweet