[Atelierele Nemi, cu Cristina Oțel]: Ce au în comun viața de părinte, lucratul de acasă și Tom Cruise?

Atelierele Nemi pentru părinți continuă – webinarii lunare gratuite cu invitați speciali! În a doua ediție, îndrăgita Cristina Oțel (trainer, Life Design Coach și părinte de doi) va vorbi despre Work from home & parenting from home.

Tema celui de-al doilea webinar Nemi atinge un punct sensibil în viețile noastre: responsabilitatea duală pe care o avem când trebuie să jonglăm cu Work from home, dar și cu Parenting from home. Poate că școlile sunt deschise acum, poate unii dintre voi mergeți iar la birou, dar dinamica asta a noii normalități a ridicat provocări noi, complexe, în relația părinți-copii și în relația familie-cămin. Cristina Oțel ne va vorbi despre toate astea din experiența personală.

Webinarul se desfășoară online, prin platforma Zoom, și vă puteți înscrie dând un email la adresa alexandra.florescu [at] nemira.ro până pe 2 martie. (în limita primelor 50 de locuri).

Cristina Oțel este trainer și Life Design Coach și îi ajută pe oameni să se deblocheze din viețile care le-au rămas mici și să își construiască vieți pe care să le iubească. Le oferă spațiu ca să se cunoască mai bine și îi însoțește pe drumul evoluției personale cu speranța că asta îi va ajuta să trăiască aliniat cu valorile lor și să strălucească așa cum doar ei o pot face.
O puteți găsi pe www.cristinaotel.ro. Mai jos un articol scris de Cristina, despre: Ce au în comun viața de părinte, lucratul de acasă și Tom Cruise?


Încerc să scriu textul pe care îl citești chiar acum de o jumătate de oră și încă nu am ajuns la jumătatea lui. Scriu un rând, ideile se leagă frumos și sunt invitată la o cafea invizibilă la restaurantul aflat la doi pași de biroul meu. Dau curs invitației, plătesc și mă întorc la laptop. Mai scriu două rânduri și Sara mă anunță că a vărsat „o tonă de apă” pe masa din bucătărie și are nevoie de ajutor. Am strâns apa, am uscat jucăriile și am reușit să mai scriu 5 cuvinte întregi până să îmi ceară să se uite la ceva la televizor, dar nu știe la ce deci are nevoie să îi recomand eu…

Și tu ai senzația uneori că lucratul de acasă când și ai și copiii pe lângă tine e o misiune numai bună pentru Tom Cruise?

E adevărat că nu toate zilele sunt la fel, însă pandemia ne-a pus la încercare și capacitatea de concentrare, și răbdarea și creativitatea. Totuși, dincolo de toată frustrarea, ne-a adus și oportunitatea de a părăsi familiaritatea zonei de confort și ne-a creat spațiu să învățăm despre noi.

Pe lângă tot felul de trucuri și artificii punctuale testate de la o zi la alta, 3 lucruri de bun simț ne-au ajutat pe noi ca familie să facem față provocărilor care vin la pachet cu lucratul de acasă pentru familiile cu copii.

Ajustarea așteptărilor

E total nerealist să ne așteptăm că vom fi la fel de eficienți în a lucra atunci când copiii mișună pe lângă noi. Chiar dacă sunt mai mari și își fac de lucru și singuri, mereu apare câte ceva. Cu cât mai repede acceptăm ideea asta și ne actualizăm așteptările, modul de lucru și obiceiurile, cu atât mai bine. Până la urmă e responsabilitatea noastră ca adulți să ne adaptăm la vremurile schimbătoare și să ne asigurăm că le vorbim copiilor despre situație, despre job-ul nostru. Copiii noștri au tot avut ocazia să vadă ce înseamnă să lucrezi de acasă atât ca angajat, cât și ca antreprenor, au înțeles mai bine cu ce ne ocupăm. Evident că nu e totul lin în povestea asta, dar comunicarea cu ei ne-a ajutat mult pe toți 4 să ne găsim un fel de echilibru.

Planificarea la nivel de săptămână

Atunci când orizontul de timp pe care ne concentrăm e limitat la ziua pe care o avem în fața noastră, suntem foarte tentați să înghesuim cât mai multe activități pe to do list. Sunt ani de zile de când folosesc planificarea săptămânală pentru că îmi permite să fiu mult mai flexibilă. Nu mă mai limitez doar la orele dintr-o zi, ci le iau în calcul pe toate șapte. Poți alege orice format de agendă. Eu folosesc un planner săptămânal și Google calendar. Și eu și soțul meu ne blocăm în calendare întâlnirile nenegociabile și ne asigurăm că atunci când unul dintre noi trebuie să fie într-un Zoom, celălalt să fie disponibil pentru copii. Ce ne mai ajută este ca în fiecare seară să trecem prin agenda următoarei zile ca să avem o imagine clară.

Tehnica Pomodoro

Mai ales atunci când îi avem pe ambii copiii acasă în timpul săptămânii, tehnica asta simplă de time management ne salvează. Concret, lucrăm în intervale de 25 de minute neîntrerupte, urmate de 5 minute de pauză. Și la fiecare 4 intervale de 25 de minute ne luăm o pauză de 15-30. Evident, nici intervalele astea nu sunt bătute în cuie, dar ne ajută mult. Le comunicăm copiilor din timp sistemul de lucru și în pauze ne facem timp pentru o reconectare rapidă cu ei și un pic de joacă. Asta ne ajută să le mai umplem rezervorul emoțional pentru ca apoi să putem să profităm de următorul calup de lucrat. Uneori, copiii vor să lucreze la câte ceva în tandem cu noi.

Pe lângă aceste 3 principii de bază am făcut multe schimbări în ceea ce privește obiceiurile noastre în așa fel încât să avem parte și de timpul individual de care avem nevoie ca adulți să facem ce ne umple de energie, ne relaxează sau ne ajută să facem față provocărilor acestei perioade care pare că nu vrea să ne dea pace prea curând.

Pe tine ce te ajută să faci față intensității lucratului de acasă cu copiii? M-aș bucura să facem schimb de idei și impresii la Atelierul Nemi de pe 3 martie, ora 18:00.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *